חשש: סערת זיהום האוויר בחיפה תוביל לעליית מחירי המזון

    יישום הגבלות תנועת המשאיות- ללא בחינה מקדימה, מקיפה, רצינית ומעמיקה של השלכותיהן על מגזר התבואות במשק הלאומי, וללא מציאת פתרונות חלופיים לפני החלתן- עשוי להוביל את יבוא התבואות בישראל לכדי משבר חמור מאין כמוהו שיגיע לפתחם של כל משקי הבית ומשקי החי בישראל, ויכול להתבטא אף במחסור חריף במזון והאמרת מחירים".
    יוסי אשר No Comments on חשש: סערת זיהום האוויר בחיפה תוביל לעליית מחירי המזון

    "ההשבתה החלקית משמע סתימה של מערך הפריקה של ממגורות דגון, דמי עיכוב מיותרים בהם יחייבו בעלי אוניות זרים, שיתעכבו בנמל חיפה, כיוון שקצב פריקת סחורות המזון מהאוניות לממגורות דגון יואט כעת ב- 25%"

    נמל חיפה • אילוסטרציה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    יישום הגבלות תנועת המשאיות- ללא בחינה מקדימה, מקיפה, רצינית ומעמיקה של השלכותיהן על מגזר התבואות במשק הלאומי, וללא מציאת פתרונות חלופיים לפני החלתן- עשוי להוביל את יבוא התבואות בישראל לכדי משבר חמור מאין כמוהו שיגיע לפתחם של כל משקי הבית ומשקי החי בישראל, ויכול להתבטא אף במחסור חריף במזון והאמרת מחירים".
    17:55
    05.05.24
    צבי טסלר No Comments on יותר מעשור אחרי ההחלטה: תצא לדרך הקמת בית חולים חדש בנגב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ההיסטריה סביב סוגיית זיהום האוויר בחיפה מקבלת תפנית לא צפויה.

    אתמול (ב'), הוגשה לבית המשפט המחוזי בחיפה עתירה מנהלית כנגד עיריית חיפה, המשרד להגנת הסביבה, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, איגוד ערים אזור מפרץ חיפה הגנת הסביבה, חברת יפה נוף, תחבורה, תשתיות ובנייה בע"מ ונמל חיפה, כנגד ההגבלות, שהוטלו לפני כחודש על תנועת משאיות, בחלק משעות היממה (09:30 – 06:30), מעורק המזון של המדינה: ממגורות דגון, בסמוך לנמל חיפה, וזאת כחלק מתכנית הפעולה לצמצום זיהום האוויר באזור חיפה.

    העתירה הוגשה מטעם איגוד המשתמשים בתובלה ימית בתפזורת של מוצרי גרעינים ותבואות, שבין חבריה נמנים: טחנות קמח, מכוני תערובת, יצרני כוספה ושמנים, חלבון ועמילנים ודומיהם, יבואני מוצרי גרעינים (תירס, סויה ועוד) ו/או מספוא וסוכני אוניות ואמילי מכס.

    בעתירה נאמר כי עיריית חיפה והנתבעות האחרות צריכה הייתה להתייעץ מבעוד מועד לגבי הגבלות תנועת המשאיות באזור ממגורות דגון, בטרם הטלתן, וזאת כדי להבין את ההשלכות ההיקפיות של הגבלת התנועה ברבע משעות היממה. עוד נאמר כי אין מחלוקת על כך כי שמירה על אוויר נקי והגנה על בריאות הציבור היא שיקול ראשון במעלה במרחב חיפה. עם זאת; נאמר בתביעה כי ההשבתה החלקית משמעה, בין היתר: סתימה של מערך הפריקה של ממגורות דגון (שפועל בשנים האחרונות 24 שעות ביממה, 6 ימים בשבוע, סביב השעון, כמעט ללא הפסקות, יום וליל), דמי עיכוב מיותרים בהם יחייבו בעלי אוניות זרים, שיתעכבו בנמל חיפה, כיוון שקצב פריקת סחורות המזון מהאוניות לממגורות דגון יואט כעת ב- 25%, הצטברות קנסות, שיוטלו על היבואנים על ידי ממגורות דגון בגין עיכוב בשחרור התבואות מהממגורות, פגיעה תפעולית קשה בהליכי הייצור של התעשיות המשתמשות במוצרי הגרעינים והתבואות, כתוצאה מהאטת האספקה השוטפת של חומרי הגלם (טחנות קמח, מכוני תערובת, חברות מזון) והשלכות נוספות.

    לעתירה צורף מכתב שנשלח על ידי האיגוד לפני כחודש (6 בינואר), מיד לאחר החלת מגבלות תנועת המשאיות באזור ממגורות דגון, לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לראש עיריית חיפה, יונה יהב ולרשימה ארוכה של שרים, בהם שר התחבורה, ישראל כץ ושר האוצר, משה כחלון.

    באותו המכתב נאמר: " באמצעות ממגורות דגון.. מטופלים כ-3.25 מיליון טון גרעינים מיובאים, המהווים כ-60% מהתבואות שצורך המשק הלאומי בישראל (האדם והחי)…
    יישום הגבלות תנועת המשאיות- ללא בחינה מקדימה, מקיפה, רצינית ומעמיקה של השלכותיהן על מגזר התבואות במשק הלאומי, וללא מציאת פתרונות חלופיים לפני החלתן- עשוי להוביל את יבוא התבואות בישראל לכדי משבר חמור מאין כמוהו שיגיע לפתחם של כל משקי הבית ומשקי החי בישראל, ויכול להתבטא אף במחסור חריף במזון והאמרת מחירים".



    0 תגובות